2012.03.22.
13:07

Írta: haanchee

Szénhidrátszegény nasi: cukor- és lisztmentes almás túrótorta

A kényszer nagy úr, ha az ember lányának meg van kötve a keze a szénhidrátbevitel tekintetében, de azért szeretne valami finomságot alkotni, amit legálisan lehet nassolni.

Ilyenkor beindul az agy, hogy mit lehet enni, mit nem, és hogyan lehetne valami olyasmit készíteni, ami nem cukros, nem lisztes, szeretem is, finom is, és nem kell órákig szórakozni vele. Szerencsére szeretek sütni-főzni (állítólag egész jól is csinálom). :) Mostanában nagyon rá vagyok gyógyulva a túróra, úgyhogy ezzel próbáltam operálni, így kiötlöttem ezt a cukor- és lisztmentes túrótortát, menet közben pedig kitaláltam, hogy még egy kis almát is fogok bele tenni (az a másik nagy favoritom a túró mellett).

A recept: 

1/2 kg túró
2 dl 1,5%-os tejföl
4 tojás
4 evőkanál Canderel édesítő
1 evőkanál vaníliaaroma
kb. 1/4 citrom kifacsart leve
1 teáskanál fahéj
1 közepes alma lereszelve (de bármilyen más gyümölcs mehet bele, ami illik a túróhoz)

A teljes adag szénhidráttartalma kb. 40 g.

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem. A sárgáját egy nagy tálba dobom a túróval, tejföllel, édesítővel, fahéjjal, citromlével, majd a habverővel alaposan összedolgozom a masszát. Ezután óvatosan hozzákeverem a tojásfehérjét.
A sütőt előmelegítem, egy tortaformát kivajazok, majd a túrós "trutyi" felét beleöntöm. Erre rakom egy rétegben a lereszelt almát, majd ráöntöm a túrós massza másik felét. Már mehet is a sütőbe, kb. 35 percig sütöm közepes lángon, közben érdemes nézegetni, hogy a teteje mennyire pirult/barnult meg.

Én még langyosan kóstoltam meg, és nehezen álltam meg egy szeletnél. :)

Jó étvágyat! :) Várom a véleményeket! :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: torta édesség sütés almás nassolás túrótorta cook cukormentes lisztmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://lifestyleguru.blog.hu/api/trackback/id/tr954332866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása